5 věcí, které byste si měli odnést z #1 MeetUpu

zpět na výpis článků

20.11.2019, Reshoper

V pátek 25. října jsme se v pražském Operu potkali na prvním Reshoper Meetupu, abychom s českými i zahraničními hosty diskutovali o nové éře retailu. 

1. Marketplaces přichází, ať chcete nebo ne

Nejskloňovanějším výrazem večera byl příchod marketplaces, který je pro majitelé e-shopů tématem číslo jedna, a na který se značky jako Tescoma nebo Bonami již dávno připravují. 

Velcí hráči jako americký Amazon, čínská Alibaba, rumunský eMag nebo polské Allegro čím dál více vydělávají na tom, že e-shopům prodávají pozice a reklamu v rámci svých marketplaces. Tento trend už pozorujeme i u nás (marketplaces budují například Heureka a Mall). 

  • Není otázkou, zda českému online retailu začne dominovat nějaký marketplace, ale spíše kdy k tomu dojde a kdo bude nejúspěšnější. 

Zajímavý pohled na téma přinesl Radim Roženek z Tescomy, který vysvětlil, že Tescoma na Amazonu prodává spíše zbytkové zboží. Na marketplaces totiž nechce zatím být závislá a preferuje prodej vlastními kanály (Tescoma má v Česku 130 prodejen, z toho 100 franšíz). 

2. Je důležité budovat přímý vztah se zákazníkem

O vybudování vlastního marketplace uvažovalo Bonami, které má dnes v 5 zemích obrat 900 milionů korun a které na MeetUpu reprezentoval CEO Pavel Vopařil

Podle jeho slov se však e-shopu zatím více vyplatí prodávat zákazníkovi co nejpříměji a budovat s ním vztah, například prostřednictvím offline pick-up pointů, které Bonami nedávno zavedlo. 

3. Offline prodej ještě pořád nepatří do starého železa

Je pro e-shop výhodné mít kamenné prodejny a podporovat offline prodej? Do diskuze na toto téma se zapojil Lukáš Burda, Global Brand Manager Footshopu. 

Footshop má v Praze 2 kamenné prodejny, ale drtivá část jeho prodejů přichází z lokalit mimo Prahu. Značka proto uspořádala úspěšnou roadshow, během které vznikly pop-up prodejny z kontejnerů, vytvořené na míru mladé cílové skupině.  

4. Private labels: Ano, pokud máte peníze a znáte zákazníka

Když se vaše zboží na Amazonu (nebo jiném marketplace) dobře prodává a není unikátní, Amazon vás může jednoduše vyšachovat ze hry tím, že začne produkt vyrábět sám a levněji. Jak se k tomuto problému postavit a má vůbec smysl vyrábět private labels? 

Podle Bonami je na vlastní vývoj a objednávání výroby potřeba mít dostatek peněz, známou značku a především dobře znát potřeby zákazníka. Pavel Vopařil prozradil, že Bonami rozlišuje tzv. Hero kategorie, tedy kategorie produktů, ve kterých se cítí nejsilnější, a ke kterým přistupuje strategicky jinak než k ostatním. 

5. Výkonnostní marketing vs. silná značka 

MeetUp uzavřeli hosté podnětnou diskuzí na téma performance marketingu a práce se značkou. Každá ze zastoupených značek investuje do svého marketingu jinak a bylo zajímavé porovnat jejich přístup.  

  • Bonami vyrostlo na výkonnostním marketingu: investuje do něj 90 % oproti brandingu

  • Footshop buduje i svou značku, 20 % investic do marketingu tvoří branding 

  • Tescoma staví na offline marketingu, do kterého investuje 80 % marketingových výdajů. Offline podporuje například televizní kampaní nebo rozesíláním papírových letáků. V onlinu investuje 95 % investic do výkonnostních reklam.  

První MeetUp je úspěšně za námi. E-commerce komunita se opět potká 30. ledna na veletrhu a konferenci Reshoper 2020. Nenechte si to ujít! 


Galerie:


Networkujte s Eventee

Letos vás bude po celou dobu akce provázet aplikace Eventee!
Propojte se, chatujte, domluvte si schůzky nebo si sestavte vlastní program!

Jak na to?

1. Stáhněte si aplikaci pro iOS nebo Android, případně rovnou naskenujte QR kód.

2. Otevřete tento odkaz, kterým si otevřete Reshoper událost v Eventee.

3. Vyplňte si svůj profil a můžete začít!

© 2024 Reshoper s.r.o. | Obchodní podmínky | Cookies