Na slovíčko s Filipem, majitelem Marketing Mineru

zpět na výpis článků

27.11.2019, Reshoper

Jste "stavbyvedoucím" nástroje Marketing Miner. Jak vlastně vznikl? 

Myšlenka už dávno předtím, než jsem se do nástroje naplno pustil. Původně jsem si jenom dělal jednoduchá API (rozhraní pro programování aplikací, pozn. redakce), která mi ulehčovala práci a používal jsem je k vlastní potřebě. Pak jsem s nimi naučil pracovat pár kolegů z H1.cz, kde dostaly pracovní název “Podstavec Tools” a postupně se rozšířily mezi další SEO konzultanty.

Po nějaké době mi začal padat server kvůli náporu dotazů a bylo potřeba s tím něco udělat. No a tak započal celý příběh Marketing Mineru. Produkt jsme rozšířili, zjednodušili a přidali nové funkce pro SEO specialisty. A také se samozřejmě změnil název na Marketing Miner. Dnes je nám oficiálně již 3 a půl roku.

Proč je podle vás důležité, aby majitelé e-shopů řešili linkbuilding a SEO?

SEO je dlouhodobá investice, která se mnohonásobně vrátí. Vyplatí se ale pouze trpělivým a těm, kteří k němu mají správný přístup. Pro většinu webů je velmi důležité SEO a linkbuilding řešit.

Jak může e-shop vyrůst díky SEO?

Nechci omílat stokrát řečené bonmoty, jsem raději na praxi, což se promítne i do mé přednášky. Ale pokud chcete recept na růst, zaměřte se na tvorbu nového obsahu a zlepšování dosavadního obsahu pro své návštěvníky. To je vždy cesta, jak z pohledu organického vyhledávání vyrůst.

Technické SEO není u webu s pár URL k indexaci tak důležité. S velikostí webu ale jeho priorita roste a u opravdu velkých webů (desetitisíce URL k indexaci a více) je často největším kamenem úrazu.

Na konferenci představíte velkou studii o tom, jak e-shopy řeší SEO. Jak vznikla myšlenka ji vytvořit? 

S Jindrou Fáborským jsme loni dělali velký výzkum ohledně stavu české e-commerce z pohledu online marketingu. Tato data budeme letos obnovovat a při té příležitosti jsem měl možnost nahlédnout pod pokličku vývoji organické návštěvnosti českých e-shopů.

Během chvilky jsem tam našel opravdu hodně zajímavých propadů/růstů, ze kterých se dalo inspirovat a když tento fakt spojím s tím, že v ČR téměř nejsou případové studie, zaměřující se na SEO, rozhodl jsem se udělat to. 

Místo abych prezentoval jednu případovou studii, budu jich prezentovat desítky, založené na datech a srovnání historického verzus aktuálního stavu webů, ze kterých se ostatní e-shopy mohou inspirovat.

Co vás při práci na studii nejvíc překvapilo? 

Že existují e-shopy, které jsou schopny při přechodu na novou verzi zablokovat celý web v robots.txt pro vyhledávače (to ještě není nic divného), ale i web nechat takto zablokovaný po dobu dalšího skoro čtvrt roku. 

Co si lidé měli z vaší přednášky odnést?

Praktické vhledy do toho, co udělat i co nedělat. Případovky budu hodně ladit tak, aby to nebylo jen o statistikách, ale podrobněji rozebraných změnách na webu, které k navýšení/snížení návštěvnosti z vyhledávačů vedly. Takže snad i dostatek inspirace v tom, co by e-shopy měly dělat, pokud chtějí zapracovat na své viditelnosti ve vyhledávačích.

V oblasti českého SEO není moc případových studií. Naše přednáška by to měla vynahradit, jelikož nebude vycházet z klientů velkých agentur, ale z veřejně dostupných dat o viditelnosti e-shopů ve výsledcích vyhledávání. 

Na co se na Reshoperu 2020 nejvíce těšíte? 

Networking - na lidi, kamarády, známé… a na návštěvníky našeho stánku!

 


Reshoper s.r.o., Renneská třída 393/12, Štýřice, 639 00 Brno, IČ 04180241, DIČ CZ04180241, info@reshoper.cz
© 2019 Reshoper s.r.o., ve spolupráci s projektem Marketing Festival | Obchodní podmínky | Cookies